ON-Road FOGALOMTÁR

Fogalomtár

ONROAD: Fő és mellék utakon, betonúton, murván, könnyen járható földúton átvezető futam

NEVEZÉS: A nevezés történhet előzetesen legendrally.hu weboldal nevezési linkjén keresztül vagy az info@legendrally.hu e-mail az adott futam megjelölt nevezési határidejéig. Az elfogadott nevezések e-mailben visszaigazolásra kerülnek a szervezők által. Az elfogadott nevezés csak akkor érvényes, és abban az esetben jogosít részvételre, ha a nevezett csapat a futam napján a részvételi díjat a szervezők részére megfizeti. Ennek mértéke mindenkor a futam alkalmával meghirdetett díj. Nevezést díjmentesen lemondani legkésőbb 72 órával a futamot megelőzően lehet egyéb esetben díjköteles.

RÉSZVÉTEL: A LegendRally futamsorozat futamain minden olyan profi vagy amatőr csapat indulhat, amely rendelkezik érvényes nevezéssel, a szervezők felé a futam napján a helyszíni regisztrációnál leadott dokumentumokkal és megfizetett részvételi díjjal. A helyszíni regisztrációra rendelkezésre álló időt minden esetben tájékoztató e-mailben küldjük meg, az eligazítást és a rajtot megelőzően kell megtenni. A regisztráció során az alábbi adminisztráció történik: kitöltésre és aláírásra kerül a helyszíni nevezési lap és a részvételi nyilatkozat; bemutatásra kerül a vezetői engedély (minimum a vezetőnek), a jármű forgalmi engedélye (P rendszám esetén útvonal nyilvántartással) és az érvényes kötelező biztosítás. A fordulókon résztvevő csapatok minden tagjának ismernie kell és el kell fogadnia a LegendRally futamsorozat Szabályzatát, amelynek egyes elemeit a fogalomtár is tartalmazza. Ennek ismeretét és teljes körű elfogadását a csapat képviselője a Nevezési Lap, nyilatkozat aláírásával fejezi ki, ahol hozzájárul ahhoz is, hogy róla a sajtóban és a szervezők és támogatóik média felületein is időkorlát nélkül megjelenő kép- és hanganyag készüljön térítésmentesen.

RAJTSZÁM: Egy csapat rajtszáma a teljes éves futamidényben mindig ugyanaz. Egyszer kerül kiadásra, az adott futamév első olyan futamán, amelyen a csapat elindul. A teljes futamidényre meg kell őrizni, pótolni csak különdíj ellenében lehet. A rajtszám kiadásához szükséges dokumentumok: érvényes vezetői engedély, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, érvényes forgalmi engedély, érvényes nevezés az aktuális futamra. A résztvevőknek motorosok és quadosok esetében egy, autó esetében kettő rajtszám matrica felragasztását kell biztosítaniuk a futamon történő azonosításhoz.

ITINER: Feladatsor kérdésekkel, amibe a helyes válaszokat kell beírni. Az itinert a résztvevők a rajt előtt kapják meg, tartalmazza a csapat rajtszámát, a rajtidőt és más fontos információt. A helyes válaszokat a feladatonként meghatározott módon lehet megtalálni: szöveges leírás alapján, térkép adott részében, koordináták alapján, stb. Emellett néhány feladatok esetén fontos információkat, kiegészítő információkat tartalmaz! Az azonos pontszámot elért csapatok esetében az adott fordulóban elsőként a futamban töltött idő, másodsorban az összesen meglátogatott feladathelyszínek száma dönti el a sorrendet. A dokumentumról bármilyen, a szervezők által nem engedélyezett másolat készítése tilos. Az illegális másolatok kizárást vonnak maguk után. 

 SZINTIDŐ: A rajttól a célig ebben az időintervallumban kell teljesíteni a futamot. Általában 8 óra, de futamnaponként változhat! Az egyes futamok szintideje az eligazításon kerül kihirdetésre.

ELIGAZÍTÁS: A rajt előtti, kategóriánkénti csoportos tájékoztató. A futam szervezői minden kategóriának elmondják az általános tudnivalókat, megadják a napi szintidőt, felhívják a figyelmet a kiemelt feladatokra. Csapatonként minimum egy főnek részt kell rajta vennie, de hasznos, ha mindenki végighallgatja. Ha valami nem egyértelmű a feladatsorban itt van lehetőség kérdezni! Általában a meghirdetett rajt előtt fél órával van, de a pontos időpontról minden alkalommal értesítést kapnak a nevezők.

KIKÉSÉS: Ha nem sikerül az adott szintidőn belül beérkezni (a beérkezés a célon való áthaladás és az itiner leadása egyben!) percenként százalékosan levonásra kerül a már megszerzett pontokból! 100 percen belüli (a pontosan 100 perces időtúllépés is ide értendő) időtúllépés esetén az alábbi szabály alkalmazandó: a szintidő lejárta után, 15 percen belüli időtúllépés esetében 15% levonás, 15 percen túl percenként további 1% levonás jár a nap során összegyűjtött pontokból. Azon résztvevőknek, akik 100 percnél többel lépik túl a szintidőt, teljesítményük nem kerül kiértékelésre.

TEAMSPIRIT: Csapat verseny ahol tényleg minden megtörténhet.

IDŐKORLÁT: Egyes helyszínek (pl: teamspirit feladatok) meghatározott ideig állnak csak rendelkezésre pontszerzés céljából, ezért oda kizárólag a megadott időintervallum között lehet érkezni! pl.: Ha egy ilyen helyszín 12:00-tól 15:00-ig van nyitva, akkor 15:01-kor már nem lehet részt venni a feladatban!

IRÁNYKOORDINÁTA: Ennél a feladattípusnál, ahol a feladatban szereplő helyszín pontokat csak egymás után meghatározott sorrendben lehet teljesíteni, ahhoz, hogy a feladat eredményesen sikerüljön. Ennek a feladattípusnak a helyszín pontjait felcserélni, megfordítani nem lehet, tilos.

FOTÓPONT: Ezen a helyen- nem gondolnátok-, de valamiről fényképet kell készíteni az itinerben meghatározott módon.

PONTOZÁS: A futam szakaszain helyesen teljesített feladatokkal lehet pontokat szerezni. A különböző feladattípusokkal különböző pontértékeket lehet megszerezni. A feladatokért kapható pontok a feladatlapon (itiner) feltüntetésre kerülnek. A feladatokért részpontot adni/kapni nem lehet. A futam során teljesített feladatokra kapott pontok alapján alakul ki a végleges sorrend.  A csapatoknak az adott helyszíneken a válaszokat a napi feladatlapra kell felírniuk. Csak a jól olvasható választ tudjuk elfogadni. A csapatoknak egyedül kell teljesíteniük a feladatokat. Elfogadni más csapatok segítségét, együttműködni velük tilos, kizárást vonhat maga után.

PONTLEVONÁS: Pontlevonás az alábbi esetekben jár: szintidő túllépése, azaz kikésés; illetve az itiner elvesztése esetén. Minden résztvevőnek a napi szakasz céljánál kötelező leadni az itinert. Ennek elvesztése, le nem adása az aznapi értékelésből való kizárást vonhatja maga után. Emellett pontlevonással jár a csapaton belüli szétválás. A futam teljes időtartama alatt nem megengedett a versenycsapat szétválása. Az adott forduló alatt a csapatnak az adott feladatokat egyéni taktika alapján, de egymás után kell elvégeznie. Egy csapat szétválásával létrehozható párhuzamos feladatmegoldás, mely a LegendRally futamain nem elfogadható. Hitelt érdemlő bizonyítás esetén a szabályt sértő csapatot egyszeri 100 büntetőponttal lehet súlytani. Ugyanazon futam alatt a fent részletezett szabálysértés megismétlése esetén az adott csapat itinere nem kerül kiértékelésre.

ÉRVÉNYTELEN MEGOLDÁS: Nem kerül az adott feladat pontértéke elszámolásra, amennyiben a feladat megoldása nem helyes, olvashatatlan vagy hiányos; illetve teamspirit feladatoknál hiányzik a pályabíró igazolása.

HIVATALOS CSAPAT: Hivatalosan versenycsapatnak nevezzük az adott futamra a csapatot, ha:

– a regisztrációs, adminisztrációs kötelezettségnek eleget tett és így érvényes nevezéssel rendelkezik

– kitöltött felelősségvállalási nyilatkozattal rendelkezik

– az adott futamon a csapaton belüli esetleges személyi változások és / vagy autócsere összhangban vannak a lentebb leírtak szerint részletezett szabályokkal

CSAPATTAGOK VÁLTOZÁSA: Egy csapat teljesítménye csak és kizárólag akkor fogadható el, ha a nevezett, valamint a regisztráció alatt megadott csapattagok megegyeznek az elrajtoló csapattagokkal és a teljes futam alatt a csapat összetétele a rajtoláshoz képest nem változik, így a célba érkezés pillanatában sem. A versenybíróság hatáskörébe tartozik, hogy speciális esetekben az előre nem várt események bekövetkezésekor a csapat képviselőjének kérése alapján helyszíni döntést hozzon. Speciális esetek közé tartozik a baleset, betegség, néhány hatósági intézkedés.

AUTÓCSERE: Autócsere a futamsorozat teljes időtartama alatt, akár futamon belül is lehetséges. Az autócserét haladéktalanul közölni kell a versenybírósággal és az újbóli futamba történő beállásig az adott helyzetre specifikusan a versenybírák utasításai szerint kell eljárni. A futam előtt a versenybírák elérhetőségeinek beszerzése az adminisztráció alatt lehetséges. Az autócserével kapcsolatos időjóváírás nem lehetséges, csak és kizárólag speciális esetben a versenybíróság közös döntése alapján van rá lehetőség. A versenybírók hozzájárulása nélküli autócsere esetén az aznapi itiner nem kerül kiértékelésre. 

VERSENYBÍRÓK ÉS VERSENYBÍRÓSÁG: A futam pontozását a szervezők által delegált versenybírók végzik. A szabályok, viták és óvások elbírálása 3 versenybíróból álló bíróság feladata. A bíróság által hozott döntés végleges, azzal szemben fellebbezésnek helye nincs.

ÓVÁS: Óvás csak a konkurens csapatok ellen nyújtható be a szabályok, illetve a LegendRally futamsorozat etikai normáinak megalapozott be nem tartása esetén. A futam során a nézeteltérések esetében a versenybíróság dönt. Az óvásokat minden esetben írásban kell a bírók egyikének benyújtani, amelyet a csapat bármely tagja a célban, a csapat beérkezését követő egy órán belül adhat be.   A szervezők csak az írásban benyújtott óvást fogadják el. Az óvás esetenként külön kezelendő. Az esetek csoportosítása egy óvás alatt nem lehetséges. Az óvás díja 10.000 Ft/feladat. A szervezők az eset kivizsgálását, az esetleges tanuk meghallgatását követően legkésőbb az eredményhirdetésen hirdetik ki döntésüket, amely ellen fellebbezésnek helye nincs.  Amennyiben az óvás elfogadásra kerül a versenybíróság által, az óvási díj visszafizetésre kerül, azonban ha az óvást beadó csapat az óvást visszavonja, akkor a díj nem kerül visszafizetésre.

FELELŐSSÉGVÁLLALÁS: A szervezők semminemű jogi, kártérítési felelősséget nem vállalnak a fordulók helyszínein élő hatályos jogszabályok be nem tartásáért. Az így okozott károkért, kirótt bírságokért egyedül a résztvevő csapatot terheli a felelősség. A futamon mindenki saját felelősségére veszt részt és ezt a tényt a nevezési lapon aláírásával elismeri.

SEGÍTSÉGNYÚJTÁS: A másoknak való segítségnyújtás része a LegendRally szellemiségének. A csapatoknak segítséget kell nyújtania másoknak az út során. A segítségnyújtás megtagadása büntetőpontokat vagy kizárást vonhat maga után. Segítségnyújtás esetén megkülönböztetünk technikai mentést műszaki probléma esetén és segítségnyújtást (mentést) személyi sérüléssel járó balesetnél, karambolnál. Személyi sérüléssel járó baleset vagy karambol esetén a segítségnyújtás és a mentéshez szükséges hivatalos szervek (Mentők, Rendőrség, Tűzoltók) és a szervezők haladéktalan tájékoztatása kötelező. Szervezők tájékoztatásánál a következő adatokat kötelező megadni:

– baleset helyszíne vagy koordinátája

– baleset időpontja

– balesetben megsérült személyek száma, neve

– csapat rajtszáma 

Ennek elmulasztása kizárást és további részvételtől való eltiltást von maga után. Mentés esetén a segítségnyújtó csapat a mentéssel eltöltött időt jóváírásként megkapja. Technikai mentés műszaki probléma esetén nem kötelező, de a futam szellemisége miatt ajánlott. Lakott területtől távol eső szakaszon a műszaki mentést fényképpel dokumentálni kell és arról tájékoztatni a szervezőket. A segítségnyújtó csapat a mentéssel eltöltött időt jóváírásként megkapja. Lakott területen történő műszaki mentésért időjóváírás nem adható.

KIZÁRÁS: Az alábbi cselekedetek a LegendRally futamáról / futamairól való azonnali kizárást vonhatják maguk után:

– Más résztvevő csapat szándékos akadályoztatása, hátráltatása.

– Az Európai Unió hatályos környezetvédelmi szabályainak be nem tartása.

– Gondatlan veszélyeztetés esete.

– A Európai Unió hatályos közlekedési szabályainak be nem tartása.

– Baleset szándékos, gondatlan okozása.

– A rendezők által meghatározott azonosítók és reklámfelületek eltakarása, elvesztése.

– A forduló feladatainak helyszíni megrongálása, átalakítása.

– Az átadott itiner birtokában a csapat, annak gépjárműve vagy annak bármely tagja a start időpontjáig elhagyja a rajt helyszínt.

– Két csapat összejátszása, együttműködése a feladatok teljesítése során. Ennek ténye pont azonosság, helytelen válaszok egybeesése, valamint a helyszín vezetőinek jelentései alapján állapítható meg.

– A GPS koordináták letölthetőségét biztosító számítógépek adatbázisának megsemmisítése, megrongálása.

– Az itinerről bármilyen, a szervezők által nem engedélyezett másolat készítése.

– Az versenytársakkal szembeni etikátlan magatartás.

– Csalás, mely a LegendRally szervezetre, illetve a mezőny tagjaira, a versenycsapatokra nézve hátrányt okozhat.

MEGOSZTÁS:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone