ON-Road Szabályzat

Legend Rally futamsorozat

ONROAD SZABÁLYZAT 2017

1. Általános ismertető

A LegendRally futamsorozat Off-road és On-Road kategóriában meghirdetett navigációs képességeket, fizikai tűrőképességet próbára tevő vezetéstechnikai, amatőr tájékozódási túra, mely minden résztvevő számára aktív kikapcsolódást nyújt.

A csapatoknak két különböző feladattípus kihívásainak kell eleget tenniük:

  1. Logikai navigációs feladatok
  2. Koordinációs, ügyességi feladatok

Az ONROAD kategória résztvevői számára az egyes futamok fő és mellék utakon, betonúton, murván és személyautóval jól járható területeken vezet át, fontos kiemelni, hogy nem zártpályás rendszerben. A futamon nincs kötelező vagy ajánlott útvonal, a csapatok egyénileg tervezik meg útvonalaikat, mindenki maga dönti el, hogy milyen módon és irányból közelíti meg az adott feladatpontokat, feladattípusokat és jut el a célba. A futam alatt a feladatok teljesítése során minden csapat saját hatáskörében kezeli az esetlegesen fellépő problémákat, nehézségeket (műszaki mentés megszervezése, jogi képviselet, szállásfoglalás, étkezés, amennyiben a rendező előzetesen írásban nem ad ellenkező értesítést).

2. Futam leírása

2.1 Rajt, rajtsorrend

A start időpontjáról és annak pontos helyszínéről, tematikájáról, specifikumairól a résztvevők az info@legendrally.hu e-mail címről küldött tájékoztatóból, a futamsorozat internetes oldaláról (www.legendrally.hu), illetve Facebook oldaláról (LegendRally) kaphatnak információt, melyet a szervező a forduló kezdete előtt minimum 5 nappal elérhetővé tesz. Az adott futamfordulók rajtja előtt meghirdetett időpontban a szervezők általános tájékoztatót, résztvevői eligazítást tartanak. A futam első napján a rajt sorrendjét az e-mailben beérkezett érvényes nevezések sorrendje határozza meg, míg abban az esetben, ha két napos az esemény, a második napon, az első napi eredmények alapján kialakult sorrend a meghatározó és így tovább a cél napig.

2.2 Feladatok

A résztvevőknek különös figyelemmel kell lenniük a hatályos közlekedési, környezetvédelmi, műemlékvédelmi és minden olyan szabályozásra, amely befolyásolja az adott országban, az adott útszakaszon, területen való közlekedésüket, jelenlétüket. A feladatmegoldást úgy kell kivitelezni, hogy az a fenti szabályrendszerekkel összhangban legyen. A szervezők részéről különös figyelmet kapnak a műemlékvédelem alatt álló és a természetvédelmi területek, illetve természeti környezetünk. A szervezők elsődleges célja a műemlékek, a természeti értékek megőrzése, a természetvédelmi területek megóvása. A műemlék- és természetvédelmi előírások be nem tartása a legszigorúbb szankciókat vonja maga után. Magánutak, magán és/vagy műemlékvédelmi, természetvédelmi területek elkerülésére törekedni kell. Amennyiben a csapat mégis az említett területekre téved, a műemlék, műemlék jellegű, természet és/vagy magán vagyon károsodása nélkül köteles a legrövidebb úton azt elhagyni.

2.2.1 Logikai, navigációs feladatok esetében a feladat meghatározása történhet papírtérkép alapján, GPS koordináták megadásával vagy az itinerben meghatározott módon. A feladat megoldása egyértelmű jelölés, tereptárgy vagy ezek részlete. A logikai feladatok esetben, a navigációs képességen túl a kombinációs készség és a kreativitás is értékelésre kerül.

2.2.2 Koordinációs, ügyességi feladatok: Ezen feladattípus esetében a csapatoknak különböző nehézségű akadályokat kell leküzdeniük, ügyességi feladatokat végrehajtani, kijelölt útpontokat elérni, érinteni. A meghatározás történhet itiner segítségével, GPS pontok megadásával, esetleg pályabíró irányítása mellett.

A csapatok az adminisztráció alkalmával megkapják az itinert. Az itiner tartalmazza a feladatok sorszámait, a feladatért kapható pontértéket, az adott feladat eléréséhez szükséges információt (szöveges leírás alapján, térkép adott részében, koordináták alapján, stb.), megoldandó feladatot, megjegyzést a feladathoz. Az itiner kiadását követően a csapatok útvonaltervezése kötetlen. A feladatok időrendi megoldását tekintve szabadon döntenek a csapatok, hogy melyik feladatot kívánják végrehajtani és melyiket nem. A kiadott feladatok száma a limitidő figyelembevétele, valamint a szabályok betartása mellett nem teszi lehetővé az összes feladat megoldását, így a csapatoknak egyedi stratégiát kell alkotniuk. Az itiner átvételétől kezdve a csapatok egyedi stratégiájuk alapján igyekeznek a helyes feladatmegoldásokból a lehető legtöbb pontot gyűjteni úgy, hogy a meghatározott szintidőn belül célba érjenek. Az egyes csapatok indulási idejét a rajtvonalon való áthaladáskor a szervezők rögzítik és a célon való áthaladás időpontja adja meg a napi forduló teljesítési idejét.

2.3 Szintidő

A futamon résztvevő csapatok számára mindkét kategóriában szintidő, limitidő van meghatározva, mely kategóriánként eltérhet egymástól. A szintidőt órában adjuk meg és percben mérjük. A futam során az eltöltött egész perceket vesszük figyelembe. A szintidőt GPS idővel mérjük és a csapat feladatlapjára rögzítjük az elindulás idejét.

2.3.1 A szintidőt túllépett első 15 percben az összesen gyűjtött pontok értékének 15 %-a, 15 percnél több késés esetén a késett percek száma százalékban kerül levonásra.

2.3.2 Azonos pontszám esetén az a csapat éri el a jobb eredményt, amely kevesebb idő alatt ért célba. Azonos pontszám és azonos idő esetén a megoldott feladatok száma dönt.

2.4  A futamsorozat alatt érvényben lévő szabályozások

2.4.1 Csapaton belüli szétválás: A futam teljes időtartama alatt nem megengedett a versenycsapat szétválása. Az adott forduló alatt a csapatnak az adott feladatokat egyéni taktika alapján, de egymás után kell elvégeznie. Egy csapat szétválásával létrehozható párhuzamos feladat megoldás, mely a LegendRally futamain nem elfogadható. Hitelt érdemlő bizonyítás esetén a szabályt sértő csapatot egyszeri 100 büntető ponttal lehet sújtani. Ugyanazon futam alatt a fent részletezett szabálysértés megismétlése esetén az adott csapat Itinere nem kerül kiértékelésre.

2.4.2 Autó csere: Autócsere a futamsorozat teljes időtartama alatt, akár futamon belül is lehetséges. Az autócserét haladéktalanul közölni kell a versenybírósággal és az újból futamba állásig adott helyzetre specifikusan a versenybírák utasításai szerint kell eljárni. A futam előtt a versenybírák elérhetőségeinek beszerzése az adminisztráció alatt lehetséges. Az autócserével kapcsolatos időjóváírás nem lehetséges, csak és kizárólag speciális esetben a versenybíróság közös döntése alapján van rá lehetőség. A versenybírók hozzájárulása nélküli autócsere esetén, az az napi Itiner nem kerül kiértékelésre.

2.4.3 Személyi változás: Csapat teljesítménye csak és kizárólag akkor fogadható el, ha a nevezett valamint a regisztráció alatt megadott csapattagok megegyeznek az elrajtoló csapattagokkal és a teljes futam alatt a csapat összetétele a rajtoláshoz képest nem változik, így a célba érkezés pillanatában sem. A versenybíróság hatáskörébe tartozik, hogy speciális esetekben az előre nem várt események bekövetkezésekor a csapat képviselőjének kérése alapján helyszíni döntést hozzon. Speciális esetek közé tartozik a baleset, betegség, néhány hatósági intézkedés. Amennyiben a fenti szabályoknak nem tud megfelelni a csapat az adott futamnapra az itinerük nem kerül kiértékelésre.

2.4.4 Hivatalos csapat: Hivatalosan csapatnak nevezzük az adott fordulóra a csapatot ha, a regisztrációs, adminisztrációs kötelezettségnek eleget tett és így érvényes nevezéssel és kitöltött felelősség vállalási nyilatkozattal rendelkezik, valamint az adott futamon a csapaton belüli esetleges személyi változások a 2.3.3 szabályozással összhangban vannak és az esetleges autó csere a 2.3.2 pontban részletezett szabályok szerint történik

2.4.5 Hivatalos célba érés: A csapat hivatalos célba érkezésének együttes alapfeltételei, hogy a csapatjármű „sajátlábán”, üzemképesen, külső segítség nélkül érkezzen a célba (nem vontatva, nem tréleren..,. stb.) és a csapat a célidejéhez képes maximum 100 perccel később érkezik be.

2.4.6 Itiner kiértékelésre kerül

– A szintidő után 100 percen belüli hivatalos célba érkezés esetén amennyiben az adott csapat a futam során nem vét olyan szabály ellen, melynek büntetése az Itiner nem kiértékelése. (ismételt összejátszás… stb.)

– a csapat ellen nem érkezett olyan bejelentés melynek eredményeként kiértékelés jogosságát felülbírálná (összejátszás, segítségnyújtás elmulasztása stb.)

– A csapat nem vét a LegendRally, illetve az alapvető emberi magatartás etikai szabályai ellen.

– ha az itiner tartalmazza a csapat rajtszámát

– A 2.3.3. pontnak megfelelően történtek a személyi változások

– A 2.3.2 pontnak megfelelően történt autócsere

2.4.7 Érvénytelen a megoldás: Nem kerül az adott feladat pontértékének elszámolásra, amennyiben a versenyző az adott pontot 10 méteres pontossággal azt meg nem közelítette. (kivéve akkor, ha erről az Itinerben, vagy az eligazításon eltérő rendelkezés nem születik), vagy a feladat megoldása nem helyes, hiányos. Abban az esetben, ha a versenybírók úgy ítélik meg, hogy pl. a megállás hiánya nem teszi lehetővé a feladat megoldását. (összebeszélés lehetősége) vagy a teamspirit feladat esetében a pályabíró igazolása hiányzik szintén érvénytelennek számít a megoldás.

3. Futambírák, pontozás, pontlevonás, kizárás, díjazás

3.1 Futambírók és futambíróság. A futam pontozását a szervezők által delegált futambírók végzik. A szabályok, viták és óvások elbírálása 3 futambíróból álló bíróság feladata. A bíróság által hozott döntés végleges, azzal szemben fellebbezésnek helye nincs.

3.2 Pontozás: A futam szakaszain helyesen teljesített feladatokkal lehet pontokat szerezni. A különböző feladattípusokkal különböző pontértékeket lehet megszerezni. A feladatokért kapható pontok a feladatlapon (itiner) feltüntetésre kerülnek. A feladatokért részpontot adni/kapni nem lehet. A futam során teljesített feladatokra kapott pontok alapján alakul ki a végleges sorrend. A csapatoknak az adott helyszíneken a válaszokat a napi feladatlapra kell felírniuk. Csak a jól olvasható választ tudjuk elfogadni. A csapatoknak egyedül kell teljesíteniük a feladatokat. Elfogadni más csapatok segítségét, együttműködni velük tilos, kizárást vonhat maga után. A csapatoknak le kell fotózniuk magukat a pontokon (digitális fényképezőgéppel vagy mobiltelefonnal). A képen a csapat egyik tagja és a feladvány is kell, hogy látszódjon. A képeket a futam teljes időtartama alatt meg kell őrizni. A sportbírók bármikor ellenőrizhetik azokat. Ha egy csapat nem tudja igazolni fényképpel a jelenlétét egy pontnál, azért a feladatért nem kap pontot.

A megszerzett pontok leigazolása a logikai feladatok esetében az alábbi feltételek együttes teljesítésével történik:

– a kérdésre adott jó válasszal

– a helyszínen készült fényképpel, amelyen látszik a kérdésre megadott válasz, valamint egy csapattag

– a telefonkészülékek mellett más eszközzel is lehet fotót készíteni

A megszerzett pontok leigazolása az ügyességi (U) és vezetéstechnikai típusú megmérettetéseknél a helyszínen tartózkodó felügyelő személyes igazolásával (pecséttel, vagy aláírással) történik.

Az összegyűjtött pontoknak, valamint a különböző levonási tételeknek (időtúllépésért és a szabályok be nem tartásáért) egyenlege adja a csapat napi eredményét. Ez az eredmény határozza egy napos futam esetén a végeredményt, két napos futam esetén a forduló második napjának rajtsorrendjét. Az itiner minden esetben tartalmazza az adott kihíváshoz tartozó gyűjthető pontok számát. Az azonos pontszámot elért csapatok esetében az adott fordulóban elsőként a futamban töltött idő, másodsorban az összesen meglátogatott feladathelyszínek száma dönti el a sorrendet.

3.3 Pontlevonás: A napi limitidő túllépéséért pontlevonás jár. 60 percen belüli (a pontosan 60 perces időtúllépés is ide értendő) időtúllépés esetén az alábbi szabály alkalmazandó: a szintidő lejárta után, 15 percen belüli időtúllépés esetében 15% levonás, 15 percen túl percenként további 1% levonás jár a nap során összegyűjtött pontokból. Azon résztvevőknek, akik 100 percnél többel lépik túl a szintidőt, teljesítményük nem kerül kiértékelésre. A második nap esetén az időtúllépési szabályrendszer megegyezik az első napival. Az itinerben a „kötelező útvonaltartás” megjegyzéssel jelölt nyomvonal elhagyása: -100 pont Itiner elvesztése. Minden résztvevőnek a napi szakasz céljánál kötelező leadni az itinert. Ennek elvesztése, le nem adása az aznapi értékelésből való kizárást vonhatja maga után.

3.4 Kizárás

Az alábbi cselekedetek a LegendRally futamáról való azonnali kizárást vonhatják maguk után:

– Más résztvevő csapat szándékos akadályoztatása, hátráltatása.

– A hazai és az Európai Unió hatályos környezetvédelmi szabályainak be nem tartása.

– Gondatlan veszélyeztetés esete.

– A hazai és az Európai Unió hatályos közlekedési szabályainak be nem tartása.

– Baleset szándékos, gondatlan okozása.

– A rendezők által meghatározott azonosítók és reklámfelületek eltakarása, elvesztése.

– A forduló feladatainak helyszíni megrongálása, átalakítása.

– Az átadott itiner birtokában a csapat, annak gépjárműve vagy annak bármely tagja a start időpontjáig elhagyja a rajt helyszínt.

– Két csapat összejátszása, együttműködése a feladatok teljesítése során. Ennek ténye pont azonosság, helytelen válaszok egybeesése, valamint a helyszín vezetőinek jelentései alapján állapítható meg

– A GPS koordináták letölthetőségét biztosító számítógépek adatbázisának megsemmisítése, megrongálása.

– Az itinerről bármilyen, a szervezők által nem engedélyezett másolat készítése.

– Az versenytársakkal szembeni etikátlan magatartás

– Csalás, mely a LegendRally futamsorozatának a licence tulajdonosa a REAL ADVENTURE KFT., illetve a mezőny tagjaira, a nevezett csapatokra nézve hátrányt okozhat.

3.5 Felelősségvállalás. A szervezők semminemű jogi, kártérítési felelősséget nem vállalnak a fordulók helyszínein élő hatályos jogszabályok be nem tartásáért. Az így okozott károkért, kirótt bírságokért egyedül a résztvevő csapatot terheli a felelősség. A futamon mindenki saját felelősségére veszt részt és ezt a tényt a nevezési lapon aláírásával elismeri.

3.6 Díjazás: A futamforduló és a futamsorozat díjazása a két kategória (off-road és onroad) történik. Az adott futam teljesítéséről mindkét kategória első három helyezettje elismerő oklevelet, valamint a fordulóra készített kupát kap.

4. Kategóriák

A LegendRally 2107. futamain két kategóriában lehet indulni: off-road illetve onroad kategória.

4.1 Off-road kategória

Az ebben a kategóriában induló résztvevők számára a meghirdetett adminisztrációnál átadott GPS koordinátákkal és/vagy itinerrel meghatározott feladatok, kihívások fizikai elérése, közülük minél több megoldása és ezeken keresztül minél több pontszám összegyűjtése a cél. A kategória résztvevői az alábbi feladattípusokkal találkozhatnak a futam folyamán.

-„G”, geo: megadott GPS koordináta alapján keresendő feladat

-„S”, szöveges: instrukciók, leírás alapján keresendő feladat

-„U”, ügyességi: csapattárssal vagy egyénileg megoldandó feladat

-„N”, navigációs: zártpályás technikai és/vagy átlagsebesség-tartó feladat

-„T”, terep: off-road speciál

-„TS”: teamspirit, azaz csapatépítő feladat

Az off-road kategóriában indulóktól elvárás, hogy rendelkezzenek a Garmin GPS-szel.

4.2 Onroad kategória

Az ONnroad kategória résztvevői számára az egyes futamok fő és mellék utakon, betonúton, murván és személyautóval jól járható területeken vezet át. Ebben a kategóriában nem nem minden esetben adunk meg és töltünk fel GPS pontokat, a navigációs feladatokat főként papírtérkép, illetve szöveges instrukciók segítségével kell megoldani.

A kategóriában a versenyzők a következő feladattípusokkal találkozhatnak:

-„G”, geo: GPS koordináta, vagy megadott cím alapján keresendő feladat

-„S”, szöveges: instrukciók, leírás alapján keresendő feladat

-„U”, ügyességi: csapattárssal vagy egyénileg megoldandó feladat

-„N”, navigációs: zártpályás technikai és/vagy átlagsebesség-tartó feladat

-„TS”: teamspirit, azaz csapatépítő feladatok

Mindkét kategória indulóinak külön figyelmet kell fordítaniuk az időtényezőre (lásd 2.3 pont), mely jelentősen befolyásolhatja a fordulókon elérhető összpontszámot.

5. Segítségnyújtás

A másoknak való segítségnyújtás része a LegendRally szellemiségének. A csapatoknak segítséget kell nyújtania másoknak az út során. A segítségnyújtás megtagadása büntetőpontokat vagy kizárást vonhat maga után. Segítségnyújtás esetén megkülönböztetünk technikai mentést műszaki probléma esetén és segítségnyújtást (mentést) személyi sérüléssel járó balesetnél, karambolnál.

Személyi sérüléssel járó baleset vagy karambol esetén a segítségnyújtás és a mentéshez szükséges hivatalos szervek (Mentők, Rendőrség, Tűzoltók) és a szervezők haladéktalan tájékoztatása kötelező. Szervezők tájékoztatásánál a következő adatokat kötelező megadni:

– baleset helyszíne vagy koordinátája

– baleset időpontja

– balesetben megsérült személyek neve

– csapat rajtszáma

Ennek elmulasztása kizárást és további részvételtől való eltiltást von maga után. Mentés esetén a segítségnyújtó csapat a mentéssel eltöltött időt jóváírásként megkapja. Technikai mentés műszaki probléma esetén nem kötelező, de a futam szellemisége miatt ajánlott.

6. Itiner

Az itinert a résztvevők a rajt előtt kapják meg. Tartalma a következő:

– A csapat rajtszáma

– Rajtidő, célidő, maximum idő

– A különböző feladatok, kihívások GPS koordinátái, címei, szöveges helymeghatározása

– A feladatok sorszáma

– A feladatok típusa

– A feladatok pontos leírása, az értük kapható maximális pontszám

– A rajt és a cél GPS koordinátái

– Pályabíró igazolása

– Bizonyos esetekben, egyes szakaszok útvonal leírása

– Itinert mind az Off-road mind az Onroad kategóriában résztvevő csapatok kapnak és használnak.

– A dokumentumról bármilyen, a szervezők által nem engedélyezett másolat készítése tilos. Az illegális másolatok kizárást vonnak maguk után.

Fontos: csak Garmin típusú navigációs berendezések esetében – melyhez a résztvevő rendelkezik megfelelő adatátviteli kábellel – működik az adatletöltés lehetősége!

7. Óvás

7.1 Óvás formája: Óvás csak a konkurens csapatok ellen nyújtható be a szabályok, illetve a LegendRally futam etikai normáinak megalapozott be nem tartása esetén. A rally során a nézeteltérések esetében a futambíróság dönt. Az óvásokat minden esetben írásban kell a bírók egyikének benyújtani. A szervezők csak az írásban benyújtott óvást fogadják el. Az óvás esetenként külön kezelendő. Az esetek csoportosítása egy óvás alatt nem lehetséges. Amennyiben az óvás elfogadásra kerül a futambíróság által, az óvási díj visszafizetésre kerül.

7.2 Óvás beadása: Óvást a csapat bármely tagja adhat be.

7.3 Óvás időzítése: Az óvásokat csak a célban, a csapat beérkezését követő egy órán belül lehet megtenni.

7.4 Óvás elbírálása: A szervezők az eset kivizsgálását, az esetleges tanuk meghallgatását követően legkésőbb az eredményhirdetésen hirdetik ki döntésüket, amely ellen fellebbezésnek helye nincs.

7.5 Óvás díja: Az óvás díja 10.000 Ft/feladat. mely az óvás visszavonása esetén nem kerül visszafizetésre.

8. Nevezés, részvételi feltételek a LegendRally futamsorozat futamira

8.1 Nevezés. : A nevezés történhet előzetesen legendrally.hu weboldal nevezési linkjén keresztül vagy az info@legendrally.hu e-mail az adott futam megjelölt nevezési határidejéig. A LegendRally futamain minden olyan profi vagy amatőr csapat indulhat, amely rendelkezik érvényes nevezési lappal. Az off-road kategóriában induló csapatoknak rendelkezniük kell az alábbi biztonsági felszerelésekkel: rántó kötél, tűzoltó készülék, automata biztonsági öv, elsősegély doboz

A nevezés akkor válik véglegessé, ha a nevezési díj kiegyenlítése is megtörténik. Rajtszám kiadásához szükséges dokumentumok

– érvényes vezetői engedély

– kötelező gépjármű felelősségbiztosítás

– érvényes forgalmi engedély

– érvényes nevezés az aktuális futamra

8.2 Alapfeltételek: A fordulókon résztvevő csapatok minden tagjának ismernie kell és el kell fogadnia a LegendRally 2017. ONROAD szabályzatát. Ennek ismeretét és teljes körű elfogadását a csapat képviselője a Nevezési Lap, nyilatkozat aláírásával fejezi ki.

8.3 Adminisztratív feltételek

– Teljesen kitöltött nevezés

– Teljesen kitöltött és a csapat képviselője, tagjai által aláírt nevezési lap, nyilatkozat a forduló startjánál

– Vezetői engedély (minimum a vezetőnek)

– Jármű forgalmi engedélye (P rendszám esetén útvonal nyilvántartással)

– Érvényes kötelező biztosítás

– A fenti dokumentumok eredetijének hiánytalan bemutatása a forduló startja előtt

8.4 Kötelező reklámfelület

Meghatározása: a rendező számára a résztvevő gépjárműveken fenntartott felületek, ahol a szervező által meghatározott kötelező reklámok kerülnek elhelyezésre.

A futamról és annak eredményéről tájékoztatjuk a sajtót. A résztvevő beleegyezését adja, hogy a róla szóló információ, illetve a róla készülő képek/felvételek megjelentethetők és a szervezők által bármilyen térítés nélkül használhatók.

8.5 Azonosítók: A túra résztvevői kötelezettséget vállalnak, hogy a szervezők által biztosított azonosítót (karszalagot) a fordulók teljes időtartama alatt viselik. A résztvevők tudomásul veszik, hogy ennek elhalasztása kizáráshoz vezethet. A karszalag elvesztését, sérülését azonnal jelenteni kell a szervezők felé, akik elvégzik a pótlást vagy a cserét. A járművek azonosítóinak elhelyezési követelményei. Egy csapat rajtszáma a járművük azonosítója, amely a teljes éves futamidényben mindig ugyanaz. Egyszer kerül kiadásra, az adott futamév első olyan futamán, amelyen a csapat elindul. A teljes futamidényre meg kell őrizni, pótolni csak különdíj ellenében lehet. A rajtszám kiadásához szükséges dokumentumok: érvényes vezetői engedély, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, érvényes forgalmi engedély, érvényes nevezés az aktuális futamra. A résztvevőknek motorosok és quadosok esetében egy, autó esetében kettő rajtszám matrica felragasztását kell biztosítaniuk a futamon történő azonosításhoz. Ezen azonosítok elhelyezési pontjai: bal és jobb oldali első ajtók (rajtszámtáblák)

9. A forduló eredményhirdetése

Az utolsó induló hivatalos szintidejének lejárta után 120 perccel ideiglenes eredmény kerül kihirdetésre. A nap/forduló végleges eredményének kihirdetése az ideiglenes eredmény kihirdetése után, az óvások elbírálása után maximum 24 órával történik meg. A forduló végeredménye az egyes napokon elért pontok összesítésével alakul ki.

MEGOSZTÁS:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone